Vážení muzikanti. Tohle bude trochu delší. Chtěl bych vám ukázat kytaru, která to všechno vlastně odstartovala. Už jsem nějakou dobu na svých kytarách brousil pražce, seřizoval je a podobně. Říkal jsem si ale, že bych mohl některou z nich zkusit přepražcovat, abych se posunul zase o kus dál. Někdy vloni na serveru frontman.cz vyšel článek, že se John Frusciante dočkal svého signature modelu od Fender. Tenhle článek, k mému překvapení byl dost technicky podrobný od druhu dřeva počínaje až po rádius hmatníku, tip a značka pražců apd. Když jsem to dočetl, tak jsem si jenom řekl:" to je jak kdyby mi k tomu dali návod." 😄 Takže jsem se rozhodl, že do toho půjdu a že z mého HB strata údělám "to" na co hraje John Frusciante. Takže co jsem na téhle kytaře provedl?: Snímače Roswell které na kytary HB dává mě baví u všech kytar co od nich mám, takže ty jsem nechal. Ve finále jsem se věnoval hlavně krku, protože tam byly největší a zásadní rozdíly.
Z původního rádiusu hmatníku 12 palců jsem udělal kombinovaný a to 7,25 palce od nultého pražce a někde okolo 10-12 pražce to plynule přechází na rádius 9,5 palce. (Frusciante má rádius po celé délce 7,25 palce což je super třeba při hře akordů kdy se využívá i palec a krk působí opravdu tence, ale jak jsem se dočetl, ve vyšších polohách může působit problémy u vytahovaných tónů a proto i Fender přešel na rádius 9,5 palce a nebo tuto kombinaci.) Pražce byly původně 2,7mm široké a 1,2mm vysoké, místo nich jsem dal tenčí 2,4mm široké a 1,4mm vysoké od Japonské firmy Hosco. Frusciante má na kytaře to samé akorát od Dunlopu. Ještě jsem tam měnil kameny na kobylce, ale po pár dnech jsem tam vrátil ty původní.